2019. május 23., csütörtök

Gyerekek – Iskola – Élet: Május

Amikor még otthontanulósok voltunk, havonta beszámoltam nektek arról, mikkel foglalkoztunk, miket tanultunk. Az akkori bejegyzések mindig az „ÉletIskola” címet kapták. Azóta gyökeresen megváltozott minden: van az élet, és van az iskola, és ez nem mindig van egymással túl szoros kapcsolatban. Most azonban úgy érzem, annyi minden történt körülöttünk, hogy mindenképp megér egy cikket a sok esemény.
Tündérék a Nemzetiben megnézték a János vitézt, úgy, hogy előtte körbe is vezették őket a színházban.
Szintén az ő osztályuk a Szépművészeti Múzeumba látogatott egy görög témájú programra, ahol volt kincskereső feladat és agyagfestés, utána pedig megnézték a Hősök terét, a Városligeti tavat, és a Vajdahunyad várát.
Iskolánkba érkezett egy színi-társulat, akik Karinthyt adtak elő, középpontban főleg a "Tanár úr, kérem"-mel.
Régóta ígérem a kislányoknak, és most végre sort kerítettünk egy kirándulásra hármasban a Budai-hegységben.
A Fogaskerekűvel kapaszkodtunk fel a Széchenyi-hegyre. Rövid játszóterezés után felszálltunk a Gyermekvasútra.
A János-hegynél szálltunk le, ahol kisebb túrával jutottunk el a másik játszótérig.
Fagyizva felmentünk az Erzsébet-kilátóhoz.
Végül Libegővel ereszkedtünk le a hegyről.
Ha május, akkor Anyák napja triplán, de ezekről az ünnepségekről már korábban beszámoltam nektek.
Virág az Alba Regia táncegyüttessel Szamosújvárott járt, ahol többször felléptek.
Pénteken moldvai táncházban jártam egyedül az Eötvös 10-ben (erről, és a néptánchoz való kötődésemről részletesebben az előző cikkben olvashattok.)
Másnap már a három lánnyal együtt indultunk Vácra, a Dunakanyar motoros találkozóra. Igaz, a motorosok felvonulásáról pont lemaradtunk, egyből az After Queen zenekar koncertjébe csöppentünk. Utána a Bikini adott nagykoncertet. Ebben az az érdekesség, hogy életem legelső koncertje pont a Bikini volt, amikor a Flórián téren játszottak a szabadban, úgy ’85-’86 tájban, és a „Mielőtt végleg elmegyek” azóta is élénken él emlékezetemben. Az élőzene után egy DJ jött, aki retro-partit tartott a 90-es évek és napjaink slágereiből. A színpad ott tomboltunk, ugrálva, a dalokat hangosan üvöltve.
Kincsőék szinte az egész alsó tagozattal Budapesten töltöttek egy (sajnos szakadó esős) napot. Moziban voltak, majd a Parlamentet járták körbe.
Közben szép csendesen elérkeztünk szerelmünk 5. évfordulójához – amit sajnos a szerelmem távolléte miatt még nem tudtunk megünnepelni, de ami késik, nem múlik.
Az életszerűséget mostanában a terméskövezés előkészítése jelenti számunkra. A két nagy gyerekem szokásos távolléte miatt a három kisebb lánnyal pakoltuk át négyen a tűzifát, ami azért lett nagyon izgalmas, mert a fahasábok között egérfészket találtunk, és pici egérbébiket, akiket ők kimentettek.
Aztán átrakodták a cserepeket, és megtisztították azt a felületet, ahová a terméskő kerül majd. Amikor épp nem esik, akkor gazolunk, kapálunk, Kincső épp ma kaszált is!
Az iskolában mostanság a kompetencia-mérés tart mindenkit lázban. Erről megvan a magam véleménye, amivel szerintem a pedagógusok és szülők nagy része szintén egyetért Idén ez egyik gyerekemet se érintette, engem viszont igen, az idegen nyelvi mérés. Most itt vár rám 30-40 kijavítandó teszt…
Programokban tehát nagyon gazdag volt ez a pár hét, és hasonlóképpen sűrű lesz a június. A nyárig még rájuk-ránk vár:
- Pénteken Aba, fogadó óra és szülői az Atilla király gimnáziumban, és néptáncos fellépés a Sárvíz művészeti iskolában
- Szombaton gyereknap
- Június 1. Nógrádi Várjátékok (ide ez úton is szeretettel hívom az olvasókat, ..
- Osztálykirándulások: Csillag Zánka, Tündér Hollókő-Rimóc és kerékpártúra Királyrétre, Kincső Poroszló-Tisza-tó
- Evezés Nőtincsen
- Zeneiskola: vizsgák és hangverseny
- Tanárbúcsúztató, ballagás, évzáró…
Azt hiszem, a nyár elején sem fogunk unatkozni!