2024. augusztus 31., szombat

Visszarendeződés

Ahogyan azt már többször is írtam, én nagyon szeretem, ha körülöttem rendezettek a dolgok. Térben és időben egyaránt. Nálam mindennek megvan a maga helye, elég szép rendet tartok a házban (és nagyon idegesít, amikor mások nem). Jó érzés, amikor rendben haladnak a dolgaim, ha tudom, mit kell megtennem, és mikor fogom a feladataimat elvégezni.

Augusztusban azonban minden eléggé szétesett körülöttünk, ezért most nagy szükség volt a visszarendeződésre minden szempontból. Például alapos rendet tettem és nagyobb takarítást végeztem a házban. A lányok is némileg pakolásztak és selejteztek a tetőtérben.

Az egyik nagyon fontos feladat volt a nyáron összevágott és felhasogatott fa felpakolása a teraszra és a ház oldalához. Idén először én talicskáztam. Erre azért volt szükség, mert most fog érkezni az újabb adag fa, ennek a helyét pedig elő kellett készíteni. Nagy büszkeségem, hogy ismét megvan előre nemcsak a mostani, de a jövő évi tüzelőm is.

Szeretném megköszönni ezúton is az anyukámnak, mindenki szeretett Nagymamijának, hogy annyit segített nekem illetve a családnak az elmúlt időszakban (persze mindig, de most különösen). Ahelyett, hogy pihenne, kikapcsolódna nyugdíjas éveiben, ő főz, mos, takarít, mosogat, sőt: még a fapakolásban is aktívan részt vett!

Kicsit átrendeződött a terasz, a korláthoz raktuk a fahasábokat, a másik oldalra került az asztal a székekkel. A reggeleket és az estéket kint töltjük, de napközben elviselhetetlen a fülledt forróság. Itt a nyár vége, érik nálunk a mogyoró, a ringló, almát szedünk Almáskert kedvenc utcájában (mondjuk ilyen névvel mi mást?), kaptunk körtét, tökféléket.

Alig voltam itthon, ezért az egész kert projekt szünetelt, nem nyílt semmi, nem érett semmi, nem locsoltam szinte semmit, csak a terasz virágait. Mivel alig esett az eső, ellenben tűzött a nap és fullasztó meleg volt, van, és ahogy nézem, még legalább egy hétig lesz is, minden száraz. A cseresznyefák levelei elkezdtek elsárgulni és lehullani.

Nemcsak a környezet, de én magam is visszarendeződtem. Szép lassan visszatért az életembe a mozgás. Újra elkezdtem a reggeli súlyzós és nyújtós edzéseket, és már a futás is újra csinálom, igaz még kisebb távokon. Mondjuk a fapakolós napokon nem volt szükség edzésre; a talicskázástól olyan izmaimat is éreztem, amelyek létezéséről sem tudtam.

Visszarendeződés, hogy az egy hónapnyi csend és nyugalom után végre megint buliztunk. A barátnői csapattal ismét elmentünk a Sutiba. Ott volt persze Flóra (ő a DJ), Kriszta, Barbi, sajnos Ágota nem, viszont Ági igen. Sokan voltak, nagyon jó kis parti kerekedett. Ezúttal csak Barbival énekeltünk párban, pl. Tankcsapdát, Quimbyt avagy a Neotontól a Párizsi lányt.

Beálltunk több emberhez háttértáncosnak vagy vokalistának. Az egyik srácnak annyira megtetszett a Bonanzás 1984-ben nyújtott alakításunk, hogy direkt velünk, a „nógrádi lányokkal” akarta előadni a Balatoni lázat. Még a szokásosnál is felszabadultabb voltam, tapsoltattam, táncoltattam a jelenlévőket.

Ami nagy változás az életemben, az az autó. Lett egy saját kocsim! Tulajdonképpen papíron mindig is én voltam az üzemben tartója, de másfél évig a fiam használta. Most Kende vett másikat, ezt meg itt hagyta nekem gyakorolni.

Emlékeim szerint viszonylag rendszeresen 14 éve vezettem utoljára, a családi akkori kis piros Suzukiját, aztán következett egy nagy szünet. Hirtelen felindulásból három éve megújítottam a jogosítványomat, de csak évente egy-két alkalommal ültem a volán mögé.

Ennek most egyszer s mindenkorra vége! Több mint 30 évvel a jogsi megszerzése után meg akarok tanulni rendesen vezetni végre. Ehhez az első lépéseket már megtettem. Tegnap a Vár Vendéglőbe gurultam le vacsorázni, és útitársam azt mondta: egész jól vezetek. Ma lányommal mentünk át Diósjenőre a gazdaboltba meg fagyizni, viszonylag jól ment ez is, csak azok a fránya kátyúk ne lennének.

Eddig zsigerből elutasítottam minden műszaki dolgot, de mostantól ez is megváltozik. Meg szeretném érteni az autó használatát, működését, ezért kedves segítőm részletesen elmagyarázta, melyik gomb és kijelző micsoda, sőt, még a motorházban is eligazítást tartott. Jó gazdája szeretnék lenni ennek az autónak, ami egy húszéves bordó Ford Focus.

Ha már Focus: a tanulmányaim lassan a végéhez közelednek. A Focus Oktatóközpontban jövő hétvégén lesznek az utolsó óráim. Megtudtuk a vizsgáink időpontjait: október 10-én írjuk a tesztet és a projektfeladatokat, október 28-án pedig a gyakorlati vizsga lesz, azaz buszos és gyalogos városnézés, valamint szituációs feladatok.

A sikeres vizsgáim után fogom tudni csak elintézni az igazolványomat, és onnantól fogva dolgozhatok majd hivatalosan idegenvezetőként. Nagyon várom, mert már most körvonalazódik több munkalehetőség, valamint bennem is mozgolódik néhány jó ötlet, melyek megvalósításra várnak.

A nyár folyamán a nyelvtanulást szinten tartás jelleggel végeztem, napi szintű Duolingó-zással. Már több mint 300 napja nyomom. Sajnos nyelvórákra anyagi okokból most egy ideig megint nem lesz lehetőségem, ezért ősztől több hangsúlyt kell fektetnem az autodidakta tanulásra. Nem is feltétlenül a nyelvvizsga miatt, bár ez a végső cél, inkább arra, hogy tovább fejlesszem az orosztudásomat, és megalapozzak egy társalgási szintű olasz-tudást.

Ha már tanulás, jöjjön a gyerekek témája, ugyanis az ötből négyen diákok lesznek. A két legkisebb a gimnáziumra készül. Már Budapesten vannak, vásároltak, pakolásztak. Kende bevitte a holmijuk nagy részét, onnan az apjuk fuvarozza le őket és a cuccaikat Abára, ugyanis holnap lesz a beköltözés a kollégiumba. Kincső már nagy izgalommal várja a középiskolát életet az Atilla Király Gimiben.

A két középső gyerekem az egyetemre készül. Csillag az ELTE óvodapedagógusi, Kende a MATE kertészmérnöki szakára fog járni. Csillag már beiratkozott, túl van az orvosi alkalmassági egy részén is. Tegnap megküzdött a Neptun (hihetetlenül elavult, érthetetlenül bonyolult) rendszerével, és nagyjából sikerrel felvette az óráit. Ő hétfőn költözik be a kollégiumba, ugyanis nagy örömére felvették a Kőrösibe. Szerdán lesz az évnyitó, utána a koleszos gólya-napok.

Kende csak jövő héten fog beiratkozni, nekik később kezdődik a tanítás. Addig is gyorsan szerzett egy új szakmát: elvégzett egy ipari alpinista segéd tanfolyamot. Virág pedig tegnap érkezett meg a párjával Albániába, ahol jól megérdemelt nyaralásukat töltik.

A mai napon létrejött a Váralja TISZA Sziget Nógrádon. Alakuló összejövetelünket pont ott tartottuk a vár tövében, ahol Magyar Péter májusban a Nógrád megyei körútját kezdte. Én lettem a kapcsolattartó. Cél a változás elősegítése helyben, közösségi események szervezése, lebonyolítása.

A visszarendeződés sok más téren is megfigyelhető az életemben. Van, amit az ember egyszerűen túltol, és azt veszi észre, hogy már sok, már szinte eluralja az életét. Pedig az érték a mérték. Ilyenkor érdemes a felbillent egyensúlyt helyreállítani, és szépen visszarendeződni. Ekkor jön létre a harmónia.

2024. augusztus

2 megjegyzés:

  1. Sok sikert a gimi- és egyetemkezdéshez! Nekem az idei szeptember az első amikor nem kezdek tanévet. (Azért a Duolingo-t én is nyomatom)
    Örülök a visszarendeződésnek!
    Az idegenvezetős blogod nagy kedvencem lett csak így tovább.

    VálaszTörlés