2021. szeptember 11., szombat

Viszlát, Nyár!


Szeptember 12. vasárnap. 20 fok van reggel 6-kor, tegnap napközben majdnem 30 volt és verőfényes napsütés, mára is ez várható. Én mégis úgy döntöttem, a mai nappal lélekben lezárom a nyarat. Ahogy nézem az időjóslást, a jövő heti hidegfront meghozza majd azt a lehűlést, ami ténylegesen is a nyár végét jelenti. Nem lesz nagyon hűs, csak épp annyira, hogy elbúcsúzhassunk ettől az igazán meleg, ragyogó időtől, és örömmel köszönthessük az őszt. (Amit, ahogyan idősödöm, egyre inkább kezdek megkedvelni.)


Augusztus vége felé azért eljött, ami általában el szokott, a borongósság, a hajnali 8-9 fokok, a reggel pulcsiban indulás. Néha még zoknit is felvettem! De nem és nem voltam hajlandó itthon teljesen bezárkózni, mint ahogyan azt sokan tették, így azért nálam a hűsben is nyitva maradt az ablak a konyhában meg a fürdőben. (Mint ahogyan nem és nem voltam hajlandó másokhoz hasonlóan májusban még befűteni). Szerintem ez az őszies idő segítette egy kicsit a vakációtól való búcsúzást és az iskolára ráhangolódást. Az ember mégiscsak könnyebben megy suliba, ha hűvös van és felhők az égen, semmint ha kánikula és legszívesebben a strandon heverészne.


Aztán eljött a vénasszonyok nyara vagy indiánnyár (ez utóbbi kifejezést az indiánokkal való szoros lelki kapcsolatom miatt természetesen jobban kedvelem). Hűvösebb reggelek után meleg nappalok, szikrázó napsütés. Reggel ismét trikóban futottam, a suliba rövid, pántos ruhában mentem, azaz bicikliztem, a szünetekben kint napoztam a gyerekekkel együtt az udvaron. És elhatároztam, hogy a nyár végét megünnepeljük a családdal, egy közös strandolással!


Tündér meg Kincső ugyebár eleve itthon volt a héten Nógrádon, aztán megérkezett ide Abáról Csillag, akihez Fehérváron csatlakozott Róza is (ő a gyerekek ex-„mostohatesója”, azaz az apjuk volt párjának a lánya, ha ezt bárki is tudja értelmezni). Mi szombaton így együtt vonattal mentünk Nagymarosra. Virág Dáviddal autóval jött Budapestről, hozzájuk csatlakozott Kende is, és, mindenki számára meglepetésként: Nagymami is el tudott otthonról szabadulni!


Szombat délelőtt lévén piacot tartottak a Fő téren, aminek egyszerűen fantasztikus a hangulata, imádom! Mindenki választhatott magának innen valami kis „vásárfiát” (sajt, szőlő, túrós süti, barack, pesto). Először fagyiztunk, aztán irány a strand.


Aki ismer, az biztosan tudja, hogy a rutin szerint a Piknik Manufaktúra elé táboroztunk le. Virág szerint olyanok voltunk így kilencen cuccainkat egy kupacba dobálva, törülközőinken eldőlve, mint a csövesek, én ezt inkább, mivel a PM is amolyan hippi-gyülekezőhely, hippi-tanyára szépítettem.


Forrón tűzött a nap, a levegő meleg volt, a víz ellenben hűs. Na de nem vette ez el a merészek kedvét a fürdéstől! Voltak, akik bokáig, egyesek térdig, mások derékig mentek be a folyóba. Mi legbátrabbak pedig nyakig merültünk benne. Hideg volt, de jól esett, lehűtötte a felforrósodott testünket, az úszás pedig kifejezetten felhevített.


Vittünk magunkkal egy csomó kaját otthonról, kenyér, kennivalók, sajtok. Ebédre aztán mindenkit meghívtam. Valakik lángosoztak (pl. füstölt sajtos vagy lilahagymás), mások kürtös kalácsot vagy sült krumplit kértek. Hozzá a PM-ből bodza- meg eperszörpöt, limonádét, szódát kértek.


Egész nap csak süttettük a hasunkat a napon, pancsoltunk a Dunában, ettünk-ittunk, jókat beszélgettünk, heverésztünk a lombárnyékban (itt egyesek be is szundítottak). Este holtfáradtan értünk haza, de elmondhatjuk, hogy méltó lezárása volt ez a vakációnak!


Év végén úgyis lesz majd egy szokásos év-értékelés, de most, ha már nyár-lezárás, gyorsan készítek ide egy vázlatos vakáció-összesítő listát.  


Réka Tour 4 fordulóban. 1. Zala: Kávás, Zalaegerszeg, Zalaszántó, Hévíz. 2. Velence-Balaton: Sukoró, Lesenceistvánd, Révfülöp. 3. Dél-Dunántúl: Pécs, Kismórágy, Bonyhád. 4. Alföld: Nagyrév, Ópusztaszer, Szentes. Plusz: Kisoroszi, Tahi, Dunabogdány, Pilisszentlászló, Visegrád, Drégelyvár…


Baráti találkozások: Imre, Erzsi-Andi, Andi-Péter, Anett-Miki, Tibor, Györgyi, Niki-Csaba, Zsana, Heni-Marci, Amrita, Piros (Sella), Kriszta-Tamás, Tonya, Emő…

Strandolások: Dunában (Verőce, Nagymaros, Kisoroszi), Balatonban (Révfülöp, Siófok), Vácott. (Sajnos Bánk kimaradt L )


Koncertek: Ákos (Bp Park, egyedül), Bagossy (Bp Park, Barbival és Livivel), Horváth Tamás-Halott Pénz-Ákos (Rakpart, gyerekekkel), Parade Remember (Bp Park, egyedül), Kowa (Barba Negra, egyedül). Ecstatic Dance a Margitszigeten.


Mesterségek Ünnepe (Budai Vár), Almáskerti parti, Női kör kétszer, jurtában, Házavató buli.

47. szülinapom! Házvásárlás!


Tartalmas, eseménydús nyár volt, igazán elégedett vagyok vele! Meghatározói: sok utazás belföldön, sok találkozás régi és új barátokkal, családokkal, víz és vízpart, sok sport. Egyetlen negatívumát tudnám csak megemlíteni: hogy egyedül voltam-vagyok, társ nélkül. L


Az ősszel majd eljön szépen a bekuckózás, az otthon rendezgetése, szépítgetése. Erre ráhangolódva tegnap rendeltem is egy egyedi nagy tükröt az „előszobába” (amit eddig használtunk, az igazából Virágé volt, és most elviszi az új albérletükbe). Elkezdtem újra az oroszozást, és hiába mondtam Marcinak, hogy három hónapig egy pillanatra sem használtam a nyelvet és mindent elfelejtettem. Az első órán szerencsére kiderült, hogy természetesen egész sok mindenre emlékszem, és szinte folyékonyan tudtam mesélni a vakációmról.


Szeptemberen lesz majd nyílt nap Abán az Atilla Király gimnáziumban előadásokkal, bemutatókkal, amin Kende és Csillag is részt vesz, mi meg megyünk megnézni az oda készülő Tündérrel és Kincsővel. Heszes iskolai sportnapot rendezünk akadályversennyel és futóversennyel. 2021 méter, természetesen én is, mint mindig, a gyerekekkel együtt fogok futni; remélem, az edzéseknek köszönhetően jobb eredménnyel, mint eddig. Aztán jön a nógrádi szüret, felvonulással, viseletben, tánccal a falu különböző pontjain, majd esti bállal.

Ennek az időszaknak is megvannak a maga szépségei, eseményei, amikről majd folyamatosan be is számolok nektek itt a blogon.

Viszlát, Nyár, Isten hozott, Ősz!

2021. szeptember

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése