2023. március 14., kedd

Kora kikelet

A faluban virágzik az aranyeső és a barka, az ibolya, a nefelejcs és a százszorszép. Ágakkal díszítem a házat, még a tanáriba is vittem aranyesőt, hogy mindenkit jó kedvre derítsek.

A kertben nemcsak a korábbi hagymások, hanem a tavaly eldugottak is előbújtak a földből. Még sajnos nem nyílik egy sem, kíváncsian várom, melyik bont leghamarabb szirmot.

Egy almáskerti bácsi felajánlotta, hogy hozhatok át tőle pár talicskányi termőföldet.

A lányokkal váltva fel is lapátoltuk, át is toltuk.

Ezzel töltöttem fel a meglévő fűszer- és sziklakerteket, magas- és virágágyásokat.

Kialakítottam egy új kis virágágyást is. Ha az időjárás engedi, hétvégén ezeket mind bevetem.

A cserepek földjét virágfölddel kevertem, a héten elvetem beléjük a fűszernövények magjait.

Ma egy kedves ismerősöm felásta a veteményest. 

Sajnos hiába a korábbi szántás, traktoros és kézigépes rotálás, javítás állati trágyával és komposzttal, a föld még mindig brutál anyagos.
Ősszel zöld- illetve állati trágyával kell javítani, mert nem állapot, hogy alig lehet megművelni.

Néhol előjött a tavalyi hagyma, így újhagymával ízesítettem a tökmagos rántottámat.

Sütöttem teljes kiőrlésű, magos kenyeret és zsömléket.

Egy budapesti piacon megvettem az idei első medvehagymát. Egy csokor 1000 Ft volt! Mondjuk ahol egy kiló málna 10.000 (!!!) Ft és egy darab paprika 400, ott az ember már semmin sem csodálkozik. 

A medvehagymának képtelenség volt ellenállni, imádom, annyira jól esett a retek és a paprika mellé a friss íz. Alig várom, hogy megjelenjen a hozzánk közeli lelőhelyen, és máris szedek egy kosárnyit – ingyen.

Több év várakozás után végre lett egy szuper kerékpárom! Igényeim alapján rájöttem, hogy hiába praktikus a mountainbike és szép a városi bicaj, nekem egy trekking lenne megfelelő. Ez egy igazi retro feeling-es darab, rékás stílus, hosszas keresgélés után a neten leltem rá használtan. Kende elhozta a tulajtól, a héten jut ki hozzám.


Alig várom, hogy végre ezzel tekerjek a továbbiakban. Szegény jó öreg bicajom, ami hűen kiszolgált engem az elmúlt három évben, most kispadra kerül. Ő lesz a tartalék játékos.

A selejtezés egyik fejezete lezárult, mindenki átnézte és kiválogatta a ruháit. Öt zsáknyi gyűlt össze a sulizsák-programhoz, úgy, hogy a pincét még át sem néztük. 

A hétvégén a lányaim az agyamra mentek, de kreatív pillanatukban a kinti étkezőasztalból pingpong-asztalt varázsoltak botok és szigszalagok segítségével, majd kint ütötték a labdát a teraszon.

Csillag múlt héten az osztályával Vinyén és Zircen kirándult.

Lezárultak a középiskolákban a szóbelik, kialakultak az ideiglenes felvételi sorrendek. Néhány diákom már most nagyon előkelő helyen van, és másoknak is ígéretes a helye a rangsorban. Jövő héten lehet még a sorrenden módosítani, aztán nemsokára megtudjuk, kit hová vettek fel. 

Ma megtörtént a tablófotózás is, csoport- és egyéni képekkel. Most, hogy ezen is túl vagyunk, az osztálykirándulás tartja most lázban a gyerekeket. Amint végleges lesz minden, elmesélem nektek, hol fogunk egy utolsót bandázni az osztályommal.

Remek programokat ígér a tavasz és a nyár, de szuper programokban volt részem az elmúlt napokban. Erről fogok írni a következőkben.

 

2023. március

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése