2023. április 16., vasárnap

Arany középút

Ez a hét egyensúlyt hozott a pörgés és a nyugalom, a benti és kinti világ között.

Az elején ott volt a tavaszi szünet két utolsó napja. Ekkor végre volt időm pihenni. Ja, bocs, mégsem. A festés után ugyanis hatalmas takarítás következett. A legfontosabb feladat: eltűntetni az összes festéknyomot! Tele volt MINDEN festékpacával, a padló, a korlát, a bútorok. Most minden szép tiszta. Tündér tegnap bevállalta az utolsó komolyabb feladatot, a lépcsőt. Így most már csak a gerenda néhány fehér foltja árulkodik arról, hogy egy hete bizony házfestés volt a Hóvirág 23-ban.
Elvégeztem az összes szokásos nagytakarítós feladatot. Lesúroltam mindent, tűzhelyet, hűtőt, szekrényeket, stb. Letisztítottam a tükröket és az ablakokat-ajtókat is belülről. Majd ha lesz kedvem huzamosabb időt eltölteni a szabadban ablakmosással, akkor a külső felük is megtisztul.
Egy napra végre kisütött a nap, ekkor gőzerővel belevetettem magamat a nagymosásba. A rongyszőnyegeket, textíliákat ugyanis csak kintre tudom teregetni. Hat vagy hét adag ment le egy nap alatt, és ha nem is aznap, de másnapra megszáradt minden.
A nagyobbik lócát kivittük a ház elé a festés közben, és valahogy ott ragadt a „tornácon”. Habár egyáltalán nem klasszikus tornác, mégis így hívom a ház északi fala előtti, némileg fedett részt.
Most már az egész házban totális a rend és a tisztaság. Már csak a rejtett terek vannak hátra, mint például a fiókok és a mappák, amelyek közül minden nap átnézek és átpakolok egyet.
Egyre otthonosabban érzem magamat az átrendezett nappali térben, valahogy azon kívül, hogy tágasabb lett, jobb az energiája is Az étkező sokkal kényelmesebben használható, körbejárható, takarítható. Nagyon jó bekuckózni a kanapéra a falfülkébe. 
Pár délutánt főleg itt töltöttem el, ugyanis kissé lebetegedtem. Tuti sok volt a stressz a tavaszi szünetben, ezért betalált valami. Nem komoly, se láz, se köhögés, csak orrfolyás és gyengeség. Többet próbáltam pihenni és aludni, bár pont ekkor volt a fogadóóra és fodrásznál is jártam.
Virág és Kende elvitték Kincsőt (mintegy utó-szülinapi ajándékként) egy koncertre az Akváriumba. Nagy kedvencét, Beton Hofit láthatta-hallhatta végre élőben. A rapper mellett a fényképen Kende és Álmos láthatók.
A költészet napja tiszteletére, bevallom őszintén, idén sajnos egyetlen verset sem olvastam, hallgattam vagy mondtam el. Ellenben könyvért cserébe épp egy József Attilát ábrázoló vászonszatyrot kaptam. Szerintem nagyon menő!
A tavasz az időjárás szempontjából még mindig nem bírt teljesen elérkezni. Most is végig hűvös volt és sokat esett az eső. Röhej, ugyanazt a kabátot hordom most április közepén, mint amit egész télen…
A növények azonban minderre fittyet hánynak. Igaz, lassabban, mint szokásos, de azért zöldellnek és nyílnak. Továbbra is pompáznak a sárga nárciszok, meg a lila, rózsaszín és fehér jácintok.

Végre elkezdődött az egyik legszebb időszak a kertben: a cseresznyevirágzás. Remélem, jövő héten már olyan lesz az idő, hogy kedvem lesz nem a meleg szoba ablakából gyönyörködni a fáinkban, hanem a teraszról vagy a kertből csodálni őket.

A teraszon is minden tiszta és rendezett. Reménykedem, hogy nem lesz többé fagy, ezért kiraktam a dézsás muskátlikat. A kék népi fogasra kiaggattam a tavalyi gyógynövény-csokrokat.

A húsvéti díszek a mai naptól visszakerültek a dobozukba. Az aranyeső is elhervadt, mostantól virágzó gyümölcsfa-ágak pompáznak a vázában.

Kaptam Barbitól anyósnyelvet, egy nagyobb és egy kisebb szobanövény került cserépbe.

Nálunk még minik a zöldségek, vettem helyből tépősalátát. Azóta kb. mindenhez azt rágcsálom. Például ehhez az isteni rakott-cucchoz, ami rizsből, tojásból, kukoricából és sajtból készült. 

Bevezettem, hogy egy héten legalább egyszer (de inkább többször) süteményt sütök, hogy felhasználjam a tavaly eltett gyümölcsöket. Ma cseresznyés-diós készült, gyorsan el is fogyott.

A tegnapi napon amúgy úgy döntöttem, nem érdekel a rossz idő, akkor is eszem végre egy fagyit Vácott az Adriában. Kincső rendszeresen azzal idegesít, hogy ő minden egyes karate-edzés előtt elnyal egy fagyit, nekem viszont idén ez volt az első alkalom. Ez nálam a "nyári" szezon egyik jelképes indítása. A szokásosat kértem: kinder és csokis keksz. Az ár sajnos változott, de még mindig megfizethető. Az íz, a minőség továbbra is szuper!

Az anyukámra tök büszke vagyok! Echte városi nő, a belváros sűrűjében lakik, a József körút és az Üllői út sarkán. Ő mégsem adja fel kertészkedős álmait. Amíg nem lesz erkélye (esetleg terasza, kertje), addig a bérház gangját díszíti növényekkel.

Pontosabban nem is csak díszíti. Persze vannak ott szép virágok is (muskátli, petúnia, margaréta), de hasznos fűszernövények is. Míg itt a Börzsönyben épphogy előbújt a hagyma meg a saláta, addig ő már paradicsom- és bazsalikom-palántákat ültetett.


A lakást is mindig friss virággal díszíti. Nála már régóta vágott tulipánok vannak a vázában. Nálunk meg épp a mai nappal nyílt ki a legelső tulipán. Ezzel én tényleg hivatalosan is megnyitom az igazi tavaszt!

Pénteken úgy döntöttem, hogy nagyjából meg vagyok gyógyulva és kész. Ennek örömére kettő programon is részt vettem (némileg gyengén, taknyosan és berekedve).

Délután ismét társaskör volt Diósjenőn a Kuckóban. Ezúttal nulla gyerek, nyolc felnőtt. Először az ünnep örömére egy vicces húsvéti játékkal melegítettünk be, a végén Imagine-nel és sok nevetéssel zártunk (különösen: dögkút!).

A fő-játék a Hellapagosz volt, ahol egy lakatlan szigetre került a csapat. Innen kellett tutaj-építéssel, víz- és élelemszerzéssel (vegaként halásztam!) megmenekülni. Eleinte kitaláltuk, hogy kooperatívak leszünk, de ahogy csökkent az enni- és innivalónk, ezzel együtt nőtt a feszültség, úgy lőttük le egymást minden lelkifurdalás nélkül. Valamint olyan hasznos dolgokat vetettünk be, mint halottakat feltámasztó voodoo-baba vagy hullákból élelmet gyártó kannibál-barbeque-szett.

Ezután egy olyan helyre-eseményre mentem, ahol-amilyenen még soha nem voltam. Vác, Suti (brothers pub), karaoke parti. Egyszer még Lesenceistvándon rendeztünk ilyet baráti társaságban, de nyilvános helyen még soha nem énekeltem. Most megtettem a női körünk néhány tagja és pár ismeretlen ember társaságában. A házigazda Flóra volt, aki amúgy a kozmetikusom, és marha jó, erőteljes hangja van. Nekem hangom ekkor még nem sok volt, ezért inkább csak a háttér-vokálos szerepet vállaltam. Nagyon tetszett, hogy keveredtek a különböző műfajok, magyar és külföldi dalok, kevésbé ismert számok és slágerek. Éjjel 2-kor kerültem ágyba, fáradtan, de nagyon jó hangulatban. Egészen biztos visszatérünk még ide a csapattal.

Másnap is volt pár jó dolog, juhtúrós pogácsa és zabkeksz, a példának okáért. Holnaptól pedig kezdődik a fenntarthatósági témahét!

 

2023. április

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése