2023. augusztus 4., péntek

Elkezdődött...

Bizony, végre-valahára belevágtunk a konyha felújításába! Erről hoztam nektek egy kép-riportot, meg egy szép utazós nap fotóit is.

Megérkezett Nógrádra a szépséges zománcos edénykészlet.

Szerdán megvettük a tölgy mintázatú munkalapokat.
Ma megvásároltuk a konyhabútor korpuszához a fenyődeszkákat.
Fűszerpolcnak ilyen szélezetlen rusztikus akácot választottunk, és sarokpolcot is sikerült beszerezni.
Tegnap reggel ilyen állapotban volt a konyha. Felülről minden leszedve, szekrények belseje félig-meddig kipakolva. A tányérokat-poharakat sikerült besuvasztanom a nappaliban lévő kredencbe.
Mire hazaértem, ez a látvány fogadott! Kende kiürítette és leszedte a szekrényeket, valamint levéste a falról a csempét.
Mindent kivitt a teraszra meg a tornácra, és ott eklektikusan elhelyezte a tárgyakat, itt egy hűtő, ott egy edény, amott egy szerszám stílusban.
A befőtteket, lekvárokat, gyógynövényeket és száraz élelmiszert tartalmazó befőttesüvegeket random tette le a padlóra.
Míg a fiam a falat csiszolta, én a hűtőt ideiglenes helyére, a lépcső alá raktam át.
Kint pedig próbáltam némileg rendet rakni és kialakítani egyfajta nyári konyhát. Néhány napig, inkább hétig kiköltözünk a teraszra, itt fogok sütni-főzni. Tegnap épp saját paradicsomból és fűszernövényekből csináltam szószt tésztával.
Ha már paradicsom, nem bírom ki, hogy egyfajta közjátékként meg ne mutassam nektek, megint micsoda szépségek-finomságok teremnek nálunk nap mint nap.
Míg én elkészültem a renddel (fogjuk rá) és a vacsorával, a fiatalok sebtiben ki is festették a konyhát.
Mivel hajnali pacsirta vagyok, kora reggel keltem, összeszedtem a csempedarabokat a földről, és felsöpörtem a padlót.
Mivel éjjelre vihar meg zivatar várható, bemenekítettük az összes faanyagot a terasz kanapéjára. Majd üldögélünk a kinti fotelben meg a székeken.
A mosogatás úgy zajlik most egy ideig, mint a régi szép időkben. Épp nemrég gondolkoztam a nagyon nomád életmódunkon, erre most visszatért a lavórozás. "Szinte" már hiányzott. :)
Ez alatt Kende méricskélt, számolgatott. Lézer mutatja nálunk a vízszintest és a függőlegest. Holnap nekiáll a faanyag méretre vágásának, és a bútor összerakásának.
Mindeközben azért másra is volt időm. Például hosszú idő után végre elmenni a fodrászhoz, vágatni és festetni.
Egyik nap a napsütésben gyönyörködtem a tó és a Naszály-hegy látványában.
Másik nap épphogy elvonultak az esőfelhők, alóluk bukkant elő a várdomb.
Újra kisütött a nap, Újtelekre és a mögötte húzódó Börzsönyi hegyekre mindig rácsodálkozom.
Budapesten a Városligetben jártam, a tó partján.
Hősök tere, Zielinski-híd, Műjégpálya épülete.
Vajdahunyad-vára.
A Széchenyi fürdő előtt jártam-keltem, üldögéltem.
Szobon ebédeltem grillezett sajtot. A kenukat nézve eszembe jutott a tanári csapatépítő sárkányhajózásaink, melyeket innen indítottunk a Wichmann Tamás csónakházból.
Bemutatom nektek a zebegényi Napraforgó utcát. Egységes stílusú, kék-fehér házak a Duna-parton. Kerékpártúra során már elsuhantam mellettük, most tüzetesebben is szemügyre vettem őket.
Szépen látszik a magas töltésről a zebegényi strand.
A nap (majdnem) utolsó állomása a nagymarosi Sólyom-sziget volt, háttérben a Visegrádi várral.
Hétvégén nulla utazás, semmi gyönyörködés, csak melóóó! Segítek Kendének a konyhabútor összerakásában, jövő héten jön a villanyszerelő bekötni a country tűzhelyet, Álmos vizet szerel, hogy be lehessen rakni a kerámia mosogatót és a rézcsapot, a hónap közepén kedves ismerősök felrakják a mozaikszerű csempét, Barbi lefesti a tálast és a sarokpolcot zsályaszínűre, és kész. Sok munka, némi várakozás, a nyaralásokon kívül ezzel telik majd az augusztus. De megéri, mert megvalósul végre a vadiúj álom-konyhám!