2019. november 2., szombat

Blogger


Blogger vagyok. Nem kedvelem ezt a szót, pedig képzeljétek, van nőnemű párja is: bloggerina. Ez még szörnyűbben hangzik. Próbálom magyarosítani, nem igazán megy. Naplóját a világhálón író személy. Gondolatait az interneten közkinccsé tevő író. Ilyesmi.
Régebben író/újságíró akartam lenni. Írtam füzetbe novellákat és verseket, írtam gimis és egyetemi újságba, írtam naplót és regényt a gépbe, a lényeg, hogy írtam és írtam.
Miért szeretek írni? Mert az írás számomra meditáció, gyógyító folyamat, egyben az önkifejezés számomra legmegfelelőbb módja. Lehet írni titkos naplót, verseket a laptop eldugott mappájába, novellákat, amiket csak mi olvasunk el, vagy regényt, ami évek óta porosodik az íróasztal fiókjában.
Aki viszont blogger, az ezeket a belső gondolatokat nemcsak saját maga számára írja le, hanem ország-világ elé tárja. Sérülékeny helyzet, hiszen bárki elolvashatja, mi zajlik éppen bennem, de épp ez benne az izgalmas. Támadási felületet képzek magamon az által, hogy ennyi ember előtt megnyílok. Tudom, hogy nem felelhetek meg mindenkinek (semmiképp nem is célom ez), de ez azzal jár, hogy aki nem ért velem egyet, az vagy szimplán hülyének néz, vagy csúnyákat gondol rólam, dühös lesz rám, esetleg irigykedik, lenéz vagy minősít. Ellenük természetesen a leszarom-tabletta a megfelelő eszköz, mégis hiszem, hogy negatív energiájukkal tudat alatt hathatnak. Voltak olyan „kedves” olvasók, akik miatt egy időre zárttá tettem a blogmat. Ma már ezt nem tenném meg.
Sokkal nagyobb erőt adnak azok az olvasók, akik leírják, miféle változások történtek az életükben a blogom hatására. Ez nagyon durva, de tényleg! Házvásárlás, gyerekvállalás, egészségesebb életmód, válás… Ilyenekre tud hatni egy blogger!
Nem hagyom abba az önkifejezésnek ezt a módját. Tisztában vagyok saját személyiségemmel, érzem, tudom, hogy van bennem egy olyan vágy, hogy megmutassam magamat az embereknek.
Volt egyszer, hol nem volt egy ember, aki ezt figyelmen kívül hagyta, és azt sugallta, kérte, követelte, hogy hagyjam abba a blogomat. Ennek hatására két évig szüneteltettem az írást. Ma már természetesen senki kedvéért nem tennék így.
Aztán jött egy másik ember, aki nemcsak volt, hanem nagyon is jelen van az életemben, és aki meglátta, milyen vagyok én valójában. Aki felismerte, mennyire szeretek írni, és bátorított, hogy kezdjem újra a blogot.
A blogolásban az tetszett meg, hogy rögtön van feedback-je annak, amit írok (még ha nem is mindig pozitív). Fellelkesített, hogy a hagyományos magazin- vagy könyv-formájú írással ellentétben mennyire interaktív a blog-írás. Jól esett az egómnak a rendszeres visszajelzés. Néztem, ki mit reagál, hányan olvasnak, stb.
Egy időben túlzásba is estem e téren. Emlékszem, régebben a (szintén blogger) barátnőmmel folyamatosan konzultáltunk arról, hogy épp hányan iratkoztak fel a blogunkra, mennyi lájkot kapott egy írás, hogy állunk a népszerűségi statisztikákkal, stb.
Ez az, ami mostanára teljesen lecsengett bennem. Abszolút hidegen hagynak a számok. Most azonban mégiscsak jött valamiféle sugallat, hogy párhuzamosa azzal, hogy a téli időszakban újraolvasom, átírom a korábbi regényeimet, novelláimat, átnézzem a blogjaimat is. Ekkor döbbentem meg, hogy mennyi bloghoz volt ilyen-olyan közöm az elmúlt több mint egy évtized során. 
Következzék egyfajta statisztika:
- Réka útja: korábban BoldogSzer, eleinte Boldogfalva, személyes blog életem, életünk történetéről, fb-oldal 754 követő
- Új felület: rekautja.blogspot.com, 54.281 megtekintés, 2018. januártól mostanáig, 22 hónap, 94 bejegyzés, átlag 4 poszt per hónap
- Régi felület, a BoldogSzer blogról átmentett teljes írott és képi tartalommal: rekautja.wordpress.com, 71.588 megtekintés, 2009. május és 2018. január között 86 hónap, 701 bejegyzés, átlag 8 poszt per hónap. A legtermékenyebb hónap 2011. november volt, amikor 28 (!) blogbejegyzést tettem fel.
- Boldog nő, általános blog a női életről (kert, otthon, háztartás, egészség, szépség, párkapcsolat, szexualitás, anyaság, gyermekek, közösség, hivatás): boldognok.blogspot.com, 30.408 megtekintés, 2016. március és 2019. március között, 37 hónap, 139 bejegyzés, átlag 4 poszt per hónap, fb-oldal 503 követő
- Réka Life Coach, szakmai blog életvezetési segítőként: rekalifecoach.blogspot.com, 12.628 megtekintés, 2017. márciustól mostanáig, 32 hónap, 88 bejegyzés, átlag 3 poszt per hónap, fb-oldal 321 követő
- Anna-sorozat: blog az ifjúsági könyvsorozatomról: annasorozat.blogspot.com, 16.585 megtekintés, 2013. november és 2015. január között, 6 hónap, 38 bejegyzés. átlag 6 poszt per hónap fb-oldal 118 követő
Összesen 185.490 megtekintés, 1060 blogbejegyzés!!! 10 és fél év, átlagban minden hónapra jutott 8 poszt...
Amihez még közöm volt:
- Fény Forrás női online magazin, (kert, hajlék, tisztaszoba, konyha, tükrös, nyoszolya, bölcső, csemete-sarok, fonó, szentély) magyarnoilap.blogspot.com, 67.472 megtekintés, 2015. júniustól novemberig, 6 hónap, 140 bejegyzés, 23 poszt per hónap, ebből saját írásom 35, fb-oldal 294 követő
Próbáltam valamiféle következtetés levonni arról, hogy melyek a legnépszerűbb témák, de nagyon vegyes képet mutatott a statisztika. Gyereknevelés, szex, szülés, térrendezés, párkapcsolat, környezetvédelem, önismeret, ezek mindenkit érdekelnek.
Másrészt rájöttem, hogy én nem vagyok egy ilyen trend-követő író, aki arról ír az olvasóknak, amire nekik igényük van, hanem arról, ami nekem fontos, még ha ezzel nem is vonzok majd tízezreket. Bizonyára hatalmas olvasótáborom lenne, ha a legmenőbb divatról vagy sztárokról írnék, esetleg gasztroblogger lennék vagy szex-guru.
Én nem vagyok ilyen. Az írásaim tartalmát és minőségét (ma már, mert talán régebben ez nem így volt) egyáltalán nem befolyásolja az, hogy melyek az olvasói elvárások. Manapság már nem szoktam elképzelni, hogy hú, ez vajon hogy fog tetszeni, vagy hű, mit fog ehhez szólni az, aki olvassa.
Egyszerűen csak leírom, mik történnek velem és a családommal, milyen témák foglalkoztatnak, miken gondolkozom, miket érzek…
Így lettem szabad blogger.

2019. november

4 megjegyzés:

  1. Szia Réka. Sose legyél más, mint aki vagy. Írni arról erdemes csak, ami benned van, belőled jön. Nem a népszerűséget keresed elsősorban, hanem adsz magadból, nem is keveset. Példát mutatsz nagyon sok embernek. Igen, hatással vagy rám is, ami azért jó, mert pont a rosszi dulat miatt zárkóztam be én magam is pedig alapvetően nyitott ember vagyok. Jó látni, hogy valaki ennyire felvállalja magát nyilvánosan.
    Én szeretem az írásaidat, legalábbis mindazt, amit eddig olvastam. Olvasni jó, jót olvasni még jobb.
    Gratulálok neked mindehhez amit eddig elértél és sok szép és jó írást olvasnék még tőled.
    A népszerűséged az emberségedből fakad és azt hiszem nem a népszerű témákból kell ezt felépítened. Igazad van, a talmi sikerek nem sikerek. Ezért nem is olvasok bulvárlapokat mert nem érdekelnek a celebekről és a "hírességekről" szóló pletykák. Ez nem újságírás.
    Kevés a jó újság, manapság nem szívesen dobok ki pénzt színes vacakságokra.
    Viszont vannak nagyon jó internetes írók, bloggerek, akiknek az írásait szívesn, lelkesen olvasom. Akárcsak a tieidet.
    "Just do it." Jól hangzik, kár hogy nincs jó magyar megfelelője. Üdvözlettel Györgyi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Györgyi! Nagyon köszönöm, hogy írtál. Fogok még írni, ezt bizton állíthatom. Egyszerűen csak csinálom. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi, hogy írsz. Ez neked is és az olvasóközönségednek is jó. Csak add önmagad az tesz jót mindenkinek. (Még annak is aki nem ért egyet.)

    VálaszTörlés