2020. július 13., hétfő

Kert - Július közepe

Képriport a kertről:
Nyáron egyik kedvenc tevékenységem a sétálás és közben a gyűjtögetés.
Jártunkban-keltünkben mindig lelünk szép virágokat és értékes gyógynövényeket. 
A virágok a teraszra és a benti étkezőasztalra kerülnek agyagvázába.
Az összegyűjtött illetve kertünkben termő gyógynövényeket csokrokba kötözöm, és fellógatva szárítom. (A képen épp tárkony, oregánó, menta, zsálya és cickafark.)
Amikor már egész jól megszáradtak a teraszon (ez a nyirkos júniusban elég hosszú ideig tartott), akkor lemorzsolom, majd kosarakba teszem őket, és még sokáig szárítom bent a házban, mielőtt végleg befőttesüvegbe zárnám őket.
A borsót mind felszedtem, nálam vége a borsószezonnak.
Tisztára meditatív tevékenység a borsófejtés!
A borsóhelyzet nálunk: a nagyját a gyerekek nyersen leeszegetik a veteményesből, a frissen fejtettből főzök pár adagot, a többit lefagyasztva elrakom télire. 
Sajnos a cseresznyeszezon is véget ért. A lányok gyakorlatilag felköltöztek a fára, úgy ették folyamatosan. Úgy kellett nekik könyörögni, hogy néha nekem is szedjenek 1-1 tálnyit. Mivel rengeteg tavalyi befőttem maradt, idén nem főztem be, csak fagyasztva tettem el.
Ami nálunk málna meg eper terem, az csak csipegetésre elég. málnát helyből szereztünk be, már a fagyasztóban várja a telet. Épp most csináltam belőle isteni gyümölcshabot.
Az egyik veteményesben paradicsom, vörös- és lilahagyma van. Fejessaláta már alig maradt. 
Ebben cukkini, patisszon, jégsaláta, karalábé és karfiol. 
Kíváncsi leszek, hogy a kései palántázás, és még későbbi kiültetés után, ilyen fura időjárás mellett vajon lesz-e nálunk egyáltalán valaha is paradicsomszüret. 
Paprikából esélytelen, hogy teremjen nálunk idén, de hát ugyebár van nekem egy kedvesem, aki mindig hoz nekem. Sárgát, zöldet, pirosat. 
Íme Nógrád és Tengerlegendás találkozása a tálban: fejes- és jégsaláta, spenót meg snidling innen, paprikák amonnan.
A kert most ilyen szépséges virágokkal gyönyörködtet.
Ezek a liliomok is csodaszépek!
A kerítésmentén ilyenek a rózsák.
A középső bokron meg ilyenek. 
A legszebb ágakat lemetszem, hogy bent is szépeket lássunk.
A kiskertekben nyílt levendula szépen virágzik.
Balkonládába is ültettem levendulát. 
Ajándékba is kaptam. A ház tele van levendula-csokrokkal.
A büdöske balkonládában, és a körömvirággal együtt a veteményesek szélén-között is nyílik.
Kedvenc váci kertészeti boltunkból beszereztünk pár új cserepes növényt. 
Ilyenkor minden lány választhat magának egy-egy szépséget. A háttérben látszik, hogy mi nyaralunk is a kertben (sátor, medence).
Nagylányom is ráérzett, hogy nekem ezzel nagy örömöt lehet szerezni: virágot szülinapra Virágtól.
Cserépben nemcsak virág lehet, hanem fűszernövény. Ez itt épp bazsalikom. 
Évzáróra sok kedves tanítványomtól kaptam virágot. Ez a csokor sokáig ékesítette a teraszt.
Bentre pedig ez az aktuális kedvencem. Tudja valaki, hogy hívják? (Mert én nem!)
A vakációban sokat vagyok itthon, és sokat mászkálunk el. Hogy hová, arról majd a következő bejegyzésben írok. 

2020. július


1 megjegyzés:

  1. http://www.botanikaland.hu/guzmania-lingulata/guzman-bromelia/ :) Szilvi

    VálaszTörlés