2023. június 22., csütörtök

Júniusi kert

Javában érik a cseresznye. Mind a három fán, de csak a középsőre lehet normálisan felmászni. Kincső gyakran meg is teszi, megtömi a hasát, aztán nagy kegyesen nekem is lehoz néhány szemet.

Nyílnak a rózsák. Az iskola kertjében…

A szomszédnál…

És persze nálunk is. Íme a bordós-pirosas csoda.

Ez pedig a másik rózsa, a ciklámen színű.

Narancsszínben pompázik a liliom.

Az évelő virágok közül már egy ideje virágzik a kék és a rózsaszín, mostanra kinyílt a sárga is.

Ha valaki tudja, megírná nekem a képen látható virágok neveit? Ez a sárga az egyik nagy kedvencem.

Az egynyári virágágyásokban sorra nyílnak a színpompás virágok. Például ilyenek, mint ez a lila…

…vagy ez a kék.

Ezek, ha jól sejtem, dísz-pipacsok, és nagyon szépek.

Nemcsak a virágoskertben nyílnak virágok, hanem a veteményesben is. A védő-virágok jó nagyok és a sarkantyúka már szirmot is bontott. Sárgán virágzik a… na nem a tök, de a tökfélék.

Cukkinit, patisszont, padlizsánt ültettem, majd meglátjuk, idén mi lesz belőle. Cuki mini-cukkinik már most lapulnak a hatalmas levelek tövében.

A babfélék jó dúsak, kezdenek felkúszni a támasztékokra.

Jó nagyra nőtt már a kukorica is.

Látni egy-két érett paprikát is a kertben.

A lányok segítettek, és felkarózták végre a paradicsomot. Már meg is jelentek a töveken az első piros termések.

A saláták továbbra is bőven szedhetők, a rukkolát kivéve, ami már felnyurgult és virágzik – ilyenkor nekem már kesernyés.

Az utolsó sulis hetekben totális káosz kezdett eluralkodni a kertben. Mivel minden nap estig dolgoztam, nem volt időm kábé semmire. Így teljes lett a dzsungel.
A héten ugyan még bejárunk az iskolába, de jóval lájtosabb a munka, így délutánonként végre újra van időm a kertre. Hatalmas gazolást rendeztem, megszabadítottam a zöldségeket a gyomoktól.
Mi direkt ritkán nyírunk füvet, havonta kb. egyszer. Idén eddig kétszer volt ilyen nálunk, áprilisban én csináltam meg az egészet, májusban Kincső és Kende, most Csillagon és Tündéren van a sor. Ez még ebben a kánikulában várat kicsit magára, de én azért a sarlózást már megejtettem. A tökig-nyakig érő gazt levágtam, például a kerítésnél-ároknál és az ágyásoknál, mert már nagyon ránőttek, és nem akartam, hogy megfojtsák a zöldségeket, fűszereket, virágokat.

(Ez most egyáltalán nem jön ide, de a végére megírom nektek, hogy múltkor csináltam egy totális DM-estet. Meghallgattam a Depeche Mode összes általam kedvelt számát a korai időszakból. New life, Photographic, Just can’t get enough, Everything counts, People are people, Master and servant, Black celebration, Question of lust, Question of time, Never let me down again, Strange love, Little 15, Behind the wheel, Route 66, World in my eyes, Personal Jesus, Enjoy the silence, Policy of truth, Walking in my shoes. Micsoda nosztalgia-este volt! És hát az a Strange Love…)

2023. június

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése