2023. június 8., csütörtök

Kert és Balaton

Egy képriportot teszek most fel ide, sok fotóval, kevés szöveggel. Bemutatom, hogy alakult mostanság a kert és milyen volt a balatoni osztálykirándulásunk.

Betört Nógrádra az eper-szezon. Vettem és még fogok is venni ládányi mennyiséget. Nyersen esszük...
...turmixot készítünk, illetve fagyasztóba teszem el.
Rengeteg gyógy- és fűszernövény terem a kertben vagy a faluban. Ezekből csokrokat kötök és leszárítom őket. 
A terasz kék fogasán az oregánó, petrezselyem, menta, citromfű.
Ilyen dús a keleti oldalon a fűszerkert.
Zöldell, de sajnos még nem virágzik a levendula.
Egy ideje elkezdődött a bodza-szezon. Nemsokára a hárs virága is szedhető lesz.
Az egyik magaságyás salátafélékkel és paradicsommal, bazsalikommal. (A kép elkészülése óta már jócskán megnőttek a palánták.)
A másik magaságyás paprikával és spenóttal (amit azóta már felszedtem)
Reggelente ízletes saláta-mixet készítek magamnak.
Kende megcsinálta a támasztékot a babféléknek. Mogyoróágakra kúszhat fel a sárga-, zöld-, fehér- és tarkabab. A hétvégén fogjuk felkarózni a paradicsomot. 
A sok eső jótékony hatással volt az északi részen lévő sziklakert árnyékkedvelő növényeire. 
Levelesedik a szőlőnk!
Az évelő virágoskert dús és sokszínű.
Ezt a rózsát Kincső szedte, de végre elkezdtek nyílni a rózsák a faluban és a kertben is.
Pünkösdi rózsák pompáznak mindenütt Nógrádon...
...és a vázában is.
Eddig mindig volt nőszirmunk a kapu mellett. Idén sajnos valamiért nem bontott virágot. Kaptam viszont töveket, elültetem majd őket és jövőre biztosan lesz már.
A faluban viszont ilyen szép az írisz.
Nógrádon beköszöntött az akác időszaka. Lilán és fehéren illatozik mindenfelé. 
És akkor jöjjön az utolsó osztálykirándulás a nyolcadikosaimmal. 20 diák, kísérőtanár Máté. Indulás 6.40-kor Nógrádról a kispirossal. Átszállás Vácott a 7.28-as zónázóra. Metrózás a Délibe.
Utazás a Vízipók sebesvonattal.
Érkezés 11.34-re Balatonfüredre.
Déltájban elfoglaltuk szállásunkat a balatontourist kempingben. 3 éve már jártunk itt a gyerekekkel egy nagycsaládos nyaraláson.
Ilyen jó kis mobilházakban aludtunk. Kettő a lányoké, kettő a fiúké, egy miénk, tanároké.
Rögtön kimentünk a Balatonpartra, ahol csalódás volt a vízicsúzdák hiánya.
Egyik kedvenc látvány: a Tihanyi-félsziget.
Hiába volt kicsit hűs a víz, a bátrabbak belemerészkedtek a tóba.
Néhányan csak kívülről figyeltek minket.
Én voltam a legelső, aki belemerült a Balatonba.
Csak az első pár percben volt hideg, aztán hamar meg lehetett szokni.
A helyi étteremben ettünk, pizzát, rántott dolgokat, gyrost. Utána beszereztük a hozzávalókat a vacsorához.
A gyerekek főztek este. Emlékezetes a sótlan, olajban tocsogó sült krumpli és sajt, és a majdnem cukor nélküli, kakaó állagú puding. Tulajdonképpen csak a lányok zacskós levese volt ehető. Meg a puding azután, hogy átmentem a srácokhoz, és elkészítettem nekik.
Este a merészebbek bevállaltak még egy megmártózást a vízben - én ekkor már csak kintről figyeltem, ahogy labdáznak, fröcskölődnek.
A másnapi pocsék idő sajnos keresztbehúzta a számításainkat.
Tihanyba érve még egy kicsit sütött a nap. De csak keveset csodálhattunk meg a településből.
Az apátsághoz érve elkapott minket a zuhé.
Szakadó esőben néztünk át fentről Füredre.
A kilátás észak felé.
A másik irányban látszódott a déli part.
Egy kebaboshoz menekültünk be ebédelni.
A záporok, zivatarok elől egy balatonfüredi szabadidőközpontban húztuk meg magunkat.
A csapat egyik fele moziba ment, a másik evett, beszélgetett, játszott. A 19.08-as Kék Hullám Expresszel indultunk haza. Majdnem éjfél volt, mire Nógrádra értünk. 
Mindeközben Tündér lányomék szintén a Balatonnál áztak mosogatóronggyá.

A végére pedig egy bejelentés következik (amiről részletesebben később fogok írni). A tanév végén felmondok és otthagyom a közoktatást! Köszönöm, hogy ebben a döntésemben és az életem jelentős változásában támogat a családom, a barátaim, és az, aki csak pirosra éretten szereti a cseresznyét. 

2023. június

7 megjegyzés:

  1. Sajnálatos, hogy újfent egy remek tanár otthagyja a közoktatást
    Döntésedet megértem, jó magam is így tennék, ha aktív volnék.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az együttérzést és támogatást!

      Törlés
  2. Szia, sajnalom hogy igy dontottel, de megertem. Olyan szuper kis iskolai elet lehet nalatok, emberlepteku minden szempontbol.Ha lehetseges irj legy szives a torvenyrol, egy kivul allo nem lat bele, nem erti,no meg a kormany csuri csavarja es a szep oldalat mutatja.SOk sikert a kovetkezo eletszakaszodhoz.udv gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi, köszönöm! Tudom, fura, de igazából minket sem tájékoztat senki, az internetről szedjük össze az információkat. Ja, de, nemrég kaptunk egy "szép" levelet a "nagyfőnöktől", de hát ugye az... A tanév végén írok erről egy részletes bejegyzést.

      Törlés
    2. Rendben, koszonom. Kitartast ami meg hatra van !

      Törlés
  3. Sok sikert a felmondáshoz! A további terveidről is fogsz írni?
    Én is csak pirosra éretten szeretem a cseresznyét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Természetesen megírom a terveimet. De csak később, mert most zajlik az utolsó, fárasztó iskolai hetünk. Az utolsó mondatomnál egy bizonyos emberre céloztam. :)

      Törlés