2021. november 5., péntek

Az utolsók - Novemberi kert

Képriport a novemberi kertről:


Leszedtem az utolsó terméseket. Cukkini, padlizsán, patisszon.


Beköltöztettem a virágokat a teraszról a házba. A muskátli is a melegben telel majd át. 


Őszi hangulat a konyhában. Imádom a színeket, ezt a hangulatot!


Lemorzsoltam és eltettem a nyár végén-ősz elején leszedett, megszáradt gyógy- és fűszernövényeket. Lesz menta, bodza, útifű, citromfű, és sok más. 


Utolsó körömvirágok a vázában. 


Utolsó virágok az ágyásban. A napraforgó lehullatta szirmait. 


Az utolsó paradicsomok leszüretelése. Bizakodunk, hogy a zöldek beérnek a benti melegben.


A csípős paprikákat leszedtem és bent szárítom.


Az utolsó friss fűszernövények egyike: petrezselyem. 


Utolsó gyógynövények a kertből: menta. 


Üres a terasz - legközelebb majd tavasszal használjuk aktívan. 


A teraszt tűzifával pakoltuk tele. Felkészültünk a hideg télre. 


A magas-ágyásokat feltöltöttük földdel és előkészítettük őket télire. 


A diófák közül lekerült a függőágy, felkerült a madáretető. Magokkal megtöltöttük, lesz téli eleség a házak közé egyre inkább beköltöző madaraknak. 


Az árnyas északi padokon nem üldögélünk már, legfeljebb a bakancsot vesszük itt fel s le. A sziklakert is elpihen. 


Ilyen a ház észak-nyugati oldala november elején.


Egyre kopárabb a kert az ősz utolsó hónapjában. A házikó dél-nyugati irányból.


A legnagyobb cseresznyefa színes, lehulló levelekkel. 


Pont elcsíptem, amint a rozsdaszínű levelek mögött csíkot húzott egy repülő. 


Az északi diófáról lehullottak a levelek, a délin még sárgállanak. (A fotó készítése óta mindkét fa teljesen kopár már.)


Mostanában tele van madárral a kert, tele vannak mókussal a mogyoróbokrok. 


Csodásak ezek az őszi színek! A Börzsöny oldala is ennyire színpompás most.


Most még a növényfüggönytől nem lehet átlátni a szomszédos, elvadult kertbe.


Az északi oldalon már lehullott a szőlőlevél, vissza is metszettem, a keleti kerítésnél még zöldell.


A levendulák is arra készülnek, hogy átalusszák a telet. 
A kert lassan teljesen elpihen, hogy tavasszal ébredjen újra. 

2021. november












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése