2018. március 21., szerda

Tavaszi Nap-Éj-Egyenlőség


Fura ez a fordulónap, nehéz megélnem úgy, ahogyan szoktam, ahogyan kellene.
Borult az időjárás, és vele borult minden. A természet még most is a téli arcát mutatja. Egész február és a március eleje is ilyen hideg és havas volt. Aztán elérkezett egy rövid, jó kilátásokra okot adó időszak, egy kora tavaszi reménysugár. De amilyen gyorsan jött, olyan hamar el is röppent a tavasz ígérete, és jött helyette újra a folyamatos csapadék (először eső, majd havas eső, végül hó), és a csípős fagy. Azt hittük, hogy már nem is kell a nagyobb tűzifákhoz hozzányúlni, most viszont meg kellett kezdenünk egy újabb kupacot. Reggelre mínusz 4-5 fokokat mutatott a hőmérő, és napközben is alig emelkedett nulla fok fölé a higanyszála. Aztán még ez a metsző északi szél is utána. A hó mára pont elolvadt a kertünkben, de a Börzsöny távoli hegyei még mind hófehérek.
Pedig a meleghozóknak épp mostanra kellett volna meghozniuk a meleget. Tele is lett a facebook a róluk szóló mémekkel. Pl. „Sándor, József, Benedek, fene egyen titeket!” És hogy rossz zsákot hoztak. Meg hogy összekeveredtek Holle anyóval. És megjelentek a sárból épült hóember kontra hóból készült húsvéti nyúl fotókkal. Azért az reményre ad okot, hogy a magyar ember még a legvacakabb körülmények között is meg tudja őrizni a humorérzékét.
Ilyen időjárási viszonyok között nehéz a tavaszi feladatokat végezni. Nem hogy nehéz, egyenesen lehetetlen. Szakadó esőben terepet rendezni, a fagyott földet felásni, a koraiak magját elvetni - esélytelen. Idén tehát eddig összesen egyetlen napot tudtunk kerti feladatokkal tölteni…
A vacak idővel dacolva azért csak előbújt néhány virágocska a kertben. Szegények, alig várták, hogy előbújjanak végre. Néhány krókusz, a tavasz első hírnökei. Lila, sárga, fehér és cirmos. Amikor elolvadt a hó, egyből kinyíltak, majd pár nap után mit kaptak a „nyakukba”? Újabb havazást. Meg fagyot. A mai második olvadás után megnéztem, hogy vannak. Hát, eléggé kornyadoznak, de bíztató a helyzet, szerintem holnapra teljesen fel fognak éledni. Kibújt már a nárciszok, jácintok és tulipánok zöldje is. Halovány reménysugarat jelentenek, hogy nem fogunk végképp beleragadni a télbe.
Az útról Zoli behozott pár barkaágat, hogy némileg tavaszi hangulatom legyen. Annyira fellelkesedtem, hogy rögtön húsvéti lett a kedvem. Elő is vettem a díszeket, és felaggattam őket az ágakra. Még a karnisra is jutott belőlük.
Az enyhébb napokon már kint tudtam teljesen teregetni a teraszon. A melegen felbuzdulva kitaláltam, hogy fessünk a gyerekekkel szép virágokat. Mire ezt tettek követték volna, már újra jött a jég és a hó. Nehéz virágokat festeni úgy, hogy kint hideg van és minden fehér.
Egy dolog azért látszik a tavaszból, és ez a nappalok hosszabbodása (mától ugye hivatalosan is). Emiatt sokkal könnyebb az ébredés. Én mindig a nappal kelek magamtól, sőt, még előtte egy kicsivel. Jó érzés, hogy amikor mostanság kinyitom a szememet a világosságra meg a madárcsivitelésre, akkor még csak 5-6 óra van, így sokkal több időm jut a reggeli gyakorlataimra. Ez is jól összhangban van a megújulás programmal.
Ma ért ugyanis véget a 21 napos életmód program, amit az interneten hirdettem. Nagyon kellemes és tartalmas virtuális együttlét volt ez a csoporttagokkal, és remélem, hogy sok tudással, tapasztalattal gazdagodtak.
Én is velük együtt csináltam végig szinte az összes feladatot. Vagyis egy csomó olyan volt közöttük, ami már alapból szerepelt a megszokott életmódomban, az újdonságokat meg egy-két nappal előre próbáltam ki, hogy személyes tapasztalatból tudjak ajánlani mozgással, táplálkozással, szépséggel vagy lelki élettel kapcsolatos tippeket.
A mai napom ennek volt a megkoronázása. A résztvevőknek totális wellness-napot javasoltam, és abban a szerencsében volt részem, hogy én is tudtam egy fél napot a teljes megújulásra szánni.
Ma például böjtnapot tartottam. Idén nem akartam három napos teljes böjtöt, és ennek egyik oka az volt, hogy már eleve a három hét alatt sokkal jobban odafigyeltem az étkezésemre, kevésbé éreztem szükségét a méregtelenítésnek. Például kibírtam, hogy egy falatot se egyek a mumus-kajámból. De tényleg, egyetlen kocka csokit sem ettem, eskü!
Még a szokásosnál is intenzívebb volt a tornám, amit a hóolvadás örömére egy kis futással koronáztam meg. Igaz, hogy néhol sárba cuppantam, és érezhetően nem voltam még belelendülve a kocogásba, de azért jól esett.
A böjt mellé aztán jött a fürdőkúra, masszázs, kamillás gőzölés, arc- és hajpakolás, és teljes hidratálás. Majd a szemtorna és légző-gyakorlatok, végül relaxálás és egy kis meditáció. Mondhatni újjászülettem. Remélem, nemsokára a természet is követni fog engem ebben.

2017. március

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése