2020. január 8., szerda

2019 - 2020


Általában szoktam írni a blogra egy előző évi értékelőt, majd egy új évre előre tekintő bejegyzést. Most a kettőt egybe fogom sűríteni.

2019-et az határozta meg, hogy Zoli külföldön dolgozott. 3-4 heteket volt kint, és 1-2 heteket itthon. Amikor hazatért, akkor se sokat pihent, mert mindig csinált valamit a házon, sokszor egyedül, de néha a gyerekekkel kalákában is. Így az év során azért sok változás történt a házon. Meglett a szigetelés, a burkolás a szuper rönkhatású lambériával, a terméskövezés, a terasz, a műhely.
Amire nagyon büszke vagyok, hogy az egyre növekvő tanári fizetésemből rengeteg dolgot tudtam venni a házba. Míg Zoli dolgozott, én addig vásároltam, Lócaportától, Marketplace-en, IKEÁ-ban. Új tárgyaink a teljesség igénye nélkül: lócák, székek bentre és a teraszra, kredenc, komód, könyvespolc, tűzhely, ágy, éjjeli- és lerakó szekrények, lámpák, rongyszőnyegek, párnahuzatok, és sok kis apróság.
Zoli szobája is alakul, ennek a befejezése maradt még idénre. Ha kész lesz, végre eltűnik az ő jelenlegi kaotikus kuckója, ezzel egységessé válik a nappali tér. Ezután már inkább kívülre tudunk majd fókuszálni.
Oda ugyanis 2019-ben nem toltuk annyi energiát, mint kellett volna. Természetesen ment a veteményezés, de csak félgőzzel. A befőzés is, a korábbinál kisebb lendülettel. Szárítás, aszalás – valamelyest. Azért persze csak tele lett a kamra és a fagyasztó.
A 2020-as év nagy terve: a Kert!!! Ehhez az első lépés ma történt meg, egy hármas telek-cserével, vétellel, ajándékozással. Nagymamié lett az északi telek, ahol száz év múlva majd felépül az ő kis nyaralója, a miénk pedig egy plusz üres kertrész. Ezután pedig következik: telkek összenyitása, dzsungelirtás, kerítés, kapu, és hasonlók.
Büszke vagyok arra is, hogy az egészséges életmódot nagyjából sikerült tartanom. Nagyon kevés napon maradt ki a reggeli tornám, és télen is tudtam folytatni a megkezdett rendszert. A mozgás teljesen beépült a mindennapjaimba. Korán kelek, általában 5.00-5.30 tájban, és nem okoz nehézséget, hogy a sötétben elővegyem a súlyzókat, vagy letelepedjek a szőnyegre mozogni. Ehhez jó kis zenék adják a lendületet. Az édességevésben akadt több hullám, de úgy összességében véve kevesebb csokit és miegymást fogyasztottam, mint korábban. (Írom ezt úgy, hogy épp csokit eszek J) Nagyjából elégedett vagyok a külsőmmel. Erőnlétem nem megfelelő, mert azok a fránya aerob gyakorlatok hiányoznak. Futás, futás, mikor fogom végre rászánni magamat? Lehet, hogy ehhez is jó kis zenék kellenének?
Az iskolában eléggé gördülékenyen mennek a dolgok. Sok a tennivaló, pörgősek a napok, de jó a hangulat. Minősítésem sikeresen megtörtént, végre hivatalosan is pedagógus lettem. (Most ezen sírjak vagy nevessek?) Ebben a tanévben aztán osztályfőnök is lettem. Az ötödikesekkel jártunk a Csurgónál, Királyréten, volt tökfaragás, sportnap Diósjenőn, papírgyűjtés, nyílt nap, Mikulás buli és osztálykarácsony. Tervem annyi van velük, mint a csuda. Most rögtön januárban korcsolyázás, aztán jön a farsang (egyelőre titok, mint terveztem jelmeznek), tavasszal go-kartozni megyünk, osztálykirándulásra is valami szuper helyre.
A nyelvtanulás tervem volt idénre. Nagy lelkesedéssel meg is vettem egy oroszkönyvet, nyáron tanultam is belőle, de amint elkezdődött szeptemberben a munka, az orosz parkoló-pályára került nálam.
Ami érdekesség, hogy a life coaching teljesen eltűnt az életemből. A Nőszirom megszűnt, pedig év elején még egész ígéretes dolgok történtek: interjúk a Fehérvár rádióban, online a neten vagy a rádióban. De a női köreink hamvukba haltak. Tettem egy kósza kísérletet a nógrádi női kör felélesztésére is, egy alkalom össze is jött, de talán lehetnék idén csöppet aktívabb ezen a téren.
Térjünk most át a gyerekek témájára, hiszen öt darab van belőlük. Idén sok minden vár rájuk: Csillag felvételije, Virág szalagavatója, érettségije. Nyáron ketten ballagnak: egyikük Abáról, másikuk Nógrádról.
Virág matek modulos lett, rajz érettségire készül. Nyáron egyedül bejárta Dél-Európát, valamint a Velencei-tónál dolgozott, ahol összeismerkedett Dáviddal, aki az új szerelme lett.
Kendének jól megy a suli, nyáron ásatáson dolgozott, év közben pedig többször az apjával. Mindketten fesztiváloztak, jelenleg mindketten a koleszban laknak Abán. Mindketten néptáncolnak, voltak fellépéseik Abán, Virágnak Erdélyben is.
A „kis”lányok abbahagyták a zenetanulást, viszont mindhárman elkezdtek táncolni (hiphop). Voltak osztályaikkal Star Wars kiállításon, Visegrádon, Városligetben, Zánkán, Királyréten, Márton napon, és adventi kézműveskedésen.
Az unokatesók Magyarországra jöttek Kanadából, velük együtt program volt játszóház és strand is. Úsztak a gyerekek a Palatinuson, Vácon, és úszásoktatás vettek részt Balassagyarmaton.
Az év egyik nagy híre, hogy a gyerekeimnek kistesója fog születni! Mielőtt mindenki felhördülne: nem én vagyok várandós, hanem az apjuk irányából kapnak egy kisöcsöt, körülbelül akkor, mikor beköszönt a tavasz.
A hobbim továbbra is az írás, novellákat gyártok szabadidőmben meg blog-bejegyzéseket. 2019-ben megszüntettem a Boldog Nők-et, és a Réka Life Coach is eléggé lecsengőben van, szerintem tavasszal tőle is elbúcsúzom. Megmarad a Réka útja, mert ez stabilan tartja magát. Tavaly több mint 30.000 megtekintése volt, és idén is erre fogok főleg összpontosítani.
2020-ban három kerek születésnapot fogunk ünnepelni: Kincső 10, Nagymami 70, Virág 20 éves lesz! Én 45 lettem, 46 leszek. Tetszik ez az életkor, jól érzem magamat a bőrömben.
Most pedig, mivel rettentő lusta vagyok kerek mondatokat alkotni, címszavakban következzék az év havonkénti mérlege:
I. Pilisborosjenői séta az Egri vár másánál
II. Farsang, Kincső: Pinokkió, Tündér: popom-lány a Waka Waká-ra, Csillag: mancs-tánc paraván mögött
III. Városlátogatás Baján és Kecskeméten, kirándulás a Budai hegységben, Tündérék március 15-i fellépése
IV. Séta a Gellért-hegy, kék-túra a Vértesben
V. Anyák napja 3 lányomnál is, Budai kirándulás a két kislánnyal (fogaskerekű, úttörővasút, János-hegyi kilátó, libegő), hangverseny: zongora, fuvola, kiruccanás Visegrádra
VI. Nógrádi várjátékok, kerékpáros balesetem, öt év Everness után idén nem mentünk el Alsóörsre
VII. Városnézés Debrecenben és Dunaújváros, Fesztiválok: Rockmaraton és Fezen, túra a Velencei-hegységben, látogatás Dinnyésen, házassági évfordulónk megünneplése szerelmünk budapesti helyszíneinek felkeresésével
VIII: Séta a nógrádi kápolnához és a várba, Váci strand, Verőcei fürdőzés a Dunában, Kenu-túra: a Szentendrei-sziget megkerülése
X: Otthontanulós előadás Budaörsön
XII: Adventi ablak, templomi hangverseny
Két külföldi utazás is történt: nyáron Ciprus, télen Izrael – ezekről hosszabb önálló posztokat raktam illetve fogok felrakni.
Néhány filmet idén is megnéztem, például családilag a Star Wars-t, Zolival a Jokert vagy a Volt egyszer egy Hollywood-ot. Képzeljétek, soha korábban nem voltam egyedül moziban, most viszont többször is beültem magamban egy-egy filmre.
Sajnos a könyvolvasás meglehetősen gyengére sikeredett. Most itt vár a polcon pár új szerzemény, de hogy mikor és hol fogom kiolvasni belőlük a betűket…
Most itt azon agyalok befejezésképpen, hogy mivel is zárjam az írást. Valami nagyszabású terv kellene, valami frappánsan hangzó újévi fogadalom. De nincs semmi a tarsolyomban. Sok apró kis örömöt szeretnék inkább. És ezt kívánok minden kedves olvasómnak is az új esztendőre!

2020. január

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése