2021. március 27., szombat

Tavasz, kert, buli...


Örömmel jelenthetem be, hogy végre a Börzsönybe is megérkezett az igazi tavasz! (Így március utolsó hétvégéjén azért itt volt már az ideje.)


A tavaszi naaagy rendrakásnál nálam az az elv, hogy bent kezdjük és fokozatosan haladunk kifelé. Amikor kész volt a ház, következett a terasz. Ha néha-néha be is gyújtunk, már nem kell akkora helyen tárolni a tűzifát, ezért azokat csak egy kis kupacba rendeztük.


Lesúroltam az asztalt, székeket, ládát, fogast, majd a ház előtti padokat. Kimostam az itteni textileket, kiporszívóztam a kanapét. Aztán a porszívóval körbevonultam az egész ház körül, különös tekintettel a szúnyoghálókra, ablakkeretekre. A magasabb részeken seprűvel szedtem le a koszt és a pókhálókat. Lesúroltam a kinti párkányokat, korlátokat.


Kikerült a függőágy a két diófa közé. A lányok újra kint hintáznak, tornáznak, fára másznak. Előszedtük a pincéből a kerékpárokat, a javításuk azonban még várat magára. 


Végre kintre lehet teregetni a ruhákat, így sokkal hamarabb megszáradnak a napon-szélben, és isteni lesz az illatuk! (Soha nem fogok szárítógépet venni!) 

Napos időben kint lehet már enni a teraszon. Aki pihenni akar, az elvetődik a kanapén vagy a nagy rattan fotelben.


Kende létrára állt, és kitakarította az ereszekből a faleveleket meg egyéb trutymát, Tündér pedig felmászott a ház tetejére. (Amúgy is szeret ott ücsörögni.) A meredek tetőről az eső ugyanis lemossa a szennyeződéseket, de a kisebb lejtésszögű terasz-tetőn megállt a kosz. Ezt kaparta le mindenféle célszerszámokkal (pl. drótkefe ill. nokedli szaggató lapát
J ).


Még a sufniban és a pincében van elég nagy kupi, de ami késik, nem múlik.


A konkrét kerti munkálatokat a zord időjárás igencsak hátráltatta. Visszajött egy időre a tél, fagyok voltak éjjelente, hózápor jött meg szélvihar, minden, amit csak el tudtok képzelni.


Amikor aztán kissé enyhült az idő, elkezdtük a kert rendbetételét. A tél során letöredezett ágakat, gallyakat szedtük össze. A nagyobbak a gyújtósba mentek (hatalmas kupac gyűlt össze), a kisebbek a komposztra. 


Ahol túl nagy volt az avar, az egy részét szintén hátra talicskáztuk. (Mi ősszel nem szoktuk összegereblyézni a lehullott faleveleket, hogy táplálják a talajt.)


Rendbe tettük a kerítések mentét, lemetszettük a szőlőt, a futórózsákat. A fügebokrot idén is megszabadítottam az indáktól.


Végre megjelentek nálunk az első virágok! Először a kapu közelében a hóvirág, aztán az egész kertben az ibolya meg egy fehér virág, amit hófényként azonosítottam be. Végül nyílni kezdett a százszorszép.



Az a baj, hogy a nyugati részen mindig előbújik a földből sok hagymás növény, de a fény hiánya miatt ott sosem bontanak virágot.


Garázdálkodtunk egy kicsit a közeli gazdaboltban. Beszereztem néhány gyönyörű szobanövényt. Ezeket elültettem, a régieket átültettem, a polcok-szekrények tetején most fehér, sárga, lila, ciklámen virágok és zöld növények pompáznak.


Almáskertből szedtünk barkát és aranyeső-ágat (sajnos egyik sincs a kertünkben, persze később majd lesz). Az asztal húsvéti díszítést kapott, előkerültek a mindenféle tojások és nyuszik.


Vettem egy nagy zsák virágföldet és Kincsővel egyik nap naaagy cserép-beültetős-vetős bulit csaptunk. Elhatároztam, hogy minden szebb cserépbe, amit csak találunk, rakunk valamilyen magot. Az agyagedényekbe fűszernövények kerültek: majoránna, bazsalikom, menta, citromfű, rozmaring és metélő-petrezselyem. 


Törökszegfűt és violát nagyobb bödönökbe raktunk. 


Ágitól egy székért cserébe kaptam cuki kis zöld izéket, ők kerültek a legkisebb cserepekbe. A telet túlélő kövirózsákat külön cserepekbe tettük.


A palántázásnak, veteményezésnek is nekikezdtünk, de erről majd a következő bejegyzés fog szólni.

 

2021. március

3 megjegyzés:

  1. Én is mindig azt mondtam soha nem fogok szárítógépet venni. Amíg egyik télen megutáltam, hogy nehezen száradtak a ruhák és a kabátok és vettem egy gépet. Azóta azt mondom, hogy miért vártam rá eddig? :) Pihe, puha minden, az öblítő egy hét után is érződik, télen nincsenek elől szárítók, ha vizes, sáros lesz egy kabát másnap újra fel lehet húzni, ráadásul nem kell kell vasalni sem. Hidd el nem olyan ördöngösség, de azért időnként kirakom az ágyneműt nyáron napra száradni :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy írtál, de nem tudsz meggyőzni. :) Eleve olyan pici a fürdőnk, hogy még a mosógép is alig fér bele. A telet én se kedvelem emiatt, de már tervbe van véve egy rúd, ahová akaszthatjuk a száradó ruhákat, a felfelé szálló kályha-melegbe. Amúgy öblítőt egyáltalán nem használok. :)

    VálaszTörlés