2018. február 25., vasárnap

Ma már megcsináltad?



Tagja lettem egy facebook-csoportnak. Ebben persze semmi különös nincsen, hiszen tagja vagyok több másiknak is: otthontanulós, vidéken újrakezdős, hippis, vega, stb. Ez a csoport viszont egy kihívás céljából alakult. A cél igazából egyfajta életmód-váltás, vagyis hétköznapiasan: felkészülés a bikini-szezonra. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az admin minden nap felrak egy-egy újabb gyakorlatot, aztán a tagok saját lelkiismeretére bízza, hogy ezeket otthon megcsinálják.
Majdnem ötvenen vagyunk a csoportban, néhány tagot személyesen ismerek, de a legtöbbek vadidegenek. Van, aki a mínusz nulláról indult, én azzal, hogy naponta tornázom, már a rutinosabbak közé tartozom. Kommentekben beszámolunk arról, hogy vagyunk épp aznap, mennyire sikerült a feladatokat elvégeznünk, esetleg mi is adunk ötleteket a többieknek.
Arról már korábban többször írtam ezen a blogon és másutt is, hogy én milyen reggeli tornát szoktam végezni. Ezekhez jöttek most hozzá kiegészítésnek a csoportban javasolt gyakorlatok, mint például a plank, a székre fel- és lelépés, vagy a fekvőtámasz helyzetben kar- illetve lábemelés.
Vannak (számomra legalábbis) vicces gyakorlatok is, és ez a törzsfordítás meg a guggolás. Szerinted, kedves olvasóm, ezeken az égvilágon semmi vicces nincsen? Akkor képzeld magad elé, ahogyan két kislányommal együtt úgy fordulunk meg guggolunk, hogy a fejünkön egy-egy könyv van. Eredetileg konzervdobozzal szólt a javaslat, de egyrészt nálunk itthon nincs konzerv, másrészt nem kockáztattam volna egy lábujjtörést. A könyvek is néha le-lepotyognak, viszont a testtartásunk egyre szebb, és ebben a fura helyzetben érezhetően egészen más izmok dolgoznak, mint máskor.
Ezeken felül légző-gyakorlatok, nyújtások és tartásgyakorlatok tartoznak még a napi feladatok közé. Nekem az tetszik még, hogy ezen felül táplálkozással, és egyéb, életmóddal kapcsolatos tanáccsal is szolgál. Például hogy mennyire fontosak a citrusfélék a bél-tisztításban, együnk sok nyers gyümölcsöt és zöldséget, minden falatot alaposan rágjunk meg, stb.
Javasolja a méregtelenítés masszázs és szauna segítségével, valamint a pozitív gondolkodást, a relaxációt, a kikapcsolódást. És hogy mindent csináljunk mosolyogva.
Felraktunk egy-két olyan fotót a csoportba magunkról, ami régebben (5-10-20 éve) készült rólunk, és amilyen(hez hasonló) formába most is szeretnénk hozni magunkat. Ezen kívül a jelen állapotot bemutató fotósorozat is készült, de ez mindenkinek szigorúan házi használatra. Ugyanis meztelenül kellett lefotóznunk, fotóztatnunk a testünket, hogy aztán a kihívás végén összehasonlíthassuk a kiindulási és a cél-állapotot.
Motivációs képekkel, videókkal ösztönözzük egymást. Az adminunk is nagyon motiváló szövegeket rak fel arról, mennyire szépek vagyunk, bár kérdés, ezt ki hiszi el neki. Én néha abszolút, máskor viszont kivénhedt öregasszonynak érzem magamat.
Nem tudom eldönteni, mitől függ a lendületem. A lényeg, hogy akár lazán, akár nyögvenyelősen, akár röpke fél óra alatt, akár majdnem egy óráig is elhúzva, de megcsináljam a gyakorlatokat.
Én kiegészítésként kétféle tornát raktam még ezekhez hozzá. Az egyik az intimtorna. Bővebben Kriston Andreánál lehet róla olvasni, én a szülésfelkészítőn szereztem róla anno tapasztalatot, amikor Király Ági bába mutatta be eszméletlenül viccesen a gyakorlatokat. 
A másik pedig a szemtorna, amit sajnos méltatlanul elhanyagoltam. Már három éve használok szemüveget olvasáshoz-íráshoz, de mostanában éreztem, mintha még tovább romlott volna látásom, ezért gyorsan elővettem a szemtornát, hogy megelőzzem a további negatív következményeket. Mielőtt felírattam volna az olvasó-szemüveget, több évig a szemtornával tudtam szinten tartani a látásomat, remélem, ez most is sikerül.
Azt, hogy a strandszezonra mennyire sikerül felkészülnöm, meglátjátok majd a bikinis fotókon. Addig is gyorsan bekapok egy almás fánkot…

2018. február

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése